сряда, 4 юни 2014 г.

Монтана – едно вечно завръщане


                                                                              „Аз все мисля, че моят роден край е уникален и че хората не знаят за него,
че съм длъжен чрез средствата на прозата да мога
 да разкажа повече за този край.
За да могат повече хора да научат за него.
Дълбоко в себе си съм убеден, че когато
 ние се обръщаме, когато записваме нещо на книга,
по този начин му даваме безсмъртие...“
Й. Радичков

Тези думи на писателя провокираха у мен сериозни размисли, а резултатът е това описание. И така, Монтана е моят роден град... Реших се да направя този опит да напиша нещо за него поради факта, че той винаги е бил пренебрегван и някакси винаги остава встрани от вниманието на медии и общественост, встрани от шума и динамиката на напрегнатото българско ежедневие. Но това има, разбира се, и своите добри страни.

Бавно, постепенно градът се променя, модернизира се. Като българска мома – с годините става все по-хубава... Културните учреждения функционират въпреки затрудненията, пред които са изправени. Хората са будни, жадни за знания за заобикалящия ги свят. Изправен пред прага на приемането ни в ЕС, градът придобива все по-европейски облик, хората – също. И всеки път, когато се прибирам в Монтана, откривам нещо ново, още нещо, което ще допринесе за по-добрия му вид и по-високото самочувствие на гражданите му. Всичко това – историята, природата наоколо, хората и културата на града, има за резултат един неоспорим факт – че съм щастлива и особено горда да се наричам жител на град Монтана. 
Снимки – тук!
10.04.2006 г., София

Няма коментари:

Публикуване на коментар