понеделник, 13 юни 2022 г.

Невъзможно... Нали?

                                                                   ЕПИЛОГ


След три дни Моник получи съобщение във вайбър:

Ø  Свободна ли си довечера за разходка в парка?

Ø  не мисля, че е добра идея... 😞

Ø  поне за малко? Толкова ми липсваш... Полудявам...

Ø  ако трябва да съм честна – и ти ми липсваш...😞

Ø  тогава? Какъв е проблемът?

Ø  Добре, предполагам, че разходка няма да ни навреди

Ø  Добре, ще те чакам в парка до вас, в 19:00

Ø  👍

Вечерта Мони излезе от къщи в 18:50, с кецове на краката и се запъти към парка. Той я чакаше на главния вход, с цвете в ръка и някаква кутия в другата. Сърцето ѝ се сви. Защо се държеше така с него? Заради бившата му? Заради Галя? Отмъщаваше ли му? И тя самата нямаше представа...

Подаде ѝ цветето и тръгнаха по една от алеите. При първата свободна пейка, която съзря, Дидо спря. Предложи да седнат, тя кимна; краката леко я наболяваха, опъна ги.

-          Мони, аз... – смути се и се изчерви, но реши, че не е дошъл чак до тук, за да мълчи.

-          Виж, ще карам направо. Не ме бива по заобикалките... Аз още в онзи хотел ти казах, че те обичам. Истина е, не съм спирал да мисля за теб. Не ми излизаш от ума, дори не мога да си допиша статията – не мога да се съсредоточа върху нея, от мисли за теб... Предполагам, че ти е тежко; че трудно би простила или забравила, но все...

-          Прошка, казваш... Аз още втория ден в болницата ти простих... Казах ти го. Забравата е друго нещо... Изисква много време и усилия... И аз ще карам направо. Какво искаш от мен? Какво очакваш? Кажи, за да преценим мога ли да те удовлетворя? – каза накрая.

-          Какво трябва да направя, за да ти докажа, че можем да имаме бъдеще? Само кажи! – гласът му пресекваше от силата на емоциите.

-          Не мога да ти кажа нещо определено. Но трябва да е силно... като нов живот... не знам... Сам трябва да откриеш отговора и когато е верният, и двамата ще го узнаем...

-          Казваш, живот... Тогава ще опитам. Тук имам нещо... – извади изпод пейката кутията, която носеше. От вътре се раздаде някакъв звук – шипене, скимтене... Мони се озадачи.

Когато мъжът отвори кутията, отвътре се показа една смешна муцунка с дълъг, изплезен, розов език. Мони ахна. Беше малък пекинез, светлокафяв на цвят с меко черно носле. Подаде ѝ го.

-          Къде намери това сладурче? – попита го, докато си играеше с палето.

-          Всъщност го купих. – отвърна, и добави: - За теб е.

-          Не трябваше. Ох, колко е сладък! Или сладка? Какъв пол е?

-          Момченце. Казва се Бимбо, но може да го промениш, ако не ти допада – обясни.

-          Не се преименуват така. Той вероятно е свикнал вече с това име. На колко е?

-          Месец. Още е съвсем бебче. И внимавай, че може да те напишка – предупреди я.

-          Дидо, страхотен е, но не мога да приема такъв подарък. Това е... твърде много.

-          Моля те, заради мен. Нали каза за новия живот... И на мен бе хрумнало по-рано.

-          Но той е още бебе... Има нужда от сериозни грижи, а аз не мога да ги гарантирам... Досега дори едно цвете не съм опазила живо... Как ще се справя с куче-бебе? – паника се прокрадна в гласа ѝ; харесваше малкото и мисълта, че може да му се случи нещо, заради лоши грижи, я ужаси. Но в погледа на мъжа до нея прочете толкова надежда да приеме подаръка му и толкова болка от отказа ѝ, че не можа да се сдържи:

-          Има само един начин да приема това – каза като посочи палето – и той е... То има шанс да оцелее само, ако заедно се грижим за него – каза и се изчерви до върховете на ушите.

-          Какво каза? – не можеше да повярва. – Истина ли е?

-          Слънце, идвай у нас. Няма друг начин. – каза уверено, с широка усмивка. Той я притисна силно към гърдите си, а Бимбо жално изквича, притиснат помежду им.

-          Обичам те, мила! Толкова много! Прости ми за станалото в онзи хотел...

-          Това вече го обсъждахме... Простено ти е. Но аз не съжалявам за станалото. Даже, ако трябваше да преживея всичко по 3 пъти, за да те имам сега – искам да знаеш, че си е струвало – и болката, и кръвозагубата, и дните в болницата... А това накрая, беше тест. Трябваше да съм сигурна в чувствата ти, иначе нямаше да преживея още веднъж разбито сърце. Обичам те! – довърши и мъжът я прегърна нежно, а тя впи устни в неговите с жаждата на всички изминали години, в които скришом го бе обичала  и насладата от сбъднатата мечта.

Докато демонстрираха чувствата си един към друг на пейката, малкия Бимбо видя шанса си, изплъзна се от ръцете им и се понесе през парка на късите си крачка. Мони първа се усети:

-          Бимбо! Ела тук, момче! Бимбоо, къде си? – викаше и подтичваше на куц крак. Дидо я накара да се върне на пейката и се втурна да го гони. След 5 мин. се върна при нея задъхан, но ухилен до уши. Пекинезчето се гушеше на гърдите му. Тя се усмихна:

-          Казах ти, че трябват двама за малкото дяволче. Другата седмица започвай местенето си!

-          Слушам! – козирува ѝ с най-широката и искрена усмивка, на която бе способен.



Скъпи читатели,
благодаря, че прочетохте тази история! Сега имам малко предизвикателство към вас. 
Подготвила съм няколко въпроса. Моля да отговорите в коментарите след текста:
1. В кой град мислите, че се развива действието? Защо смятате така?
2. На кой въпрос мислите, че отговорът е "3776 м"?
3. До къде смятате, че са описани реални събития и от къде започва авторската измислица?

Няма коментари:

Публикуване на коментар