неделя, 5 юни 2022 г.

Невъзможно... Нали?

 16.

- Момиче, какво ти е? Защо плачеш така? – попита я със загриженост в гласа и погледа.

- Не ми обръщай внимание. Ще се оправя. Нали знаеш - аз съм от яките кучки. – усмихна се през сълзи и избърса носа си в кърпичката, която стискаше в ръка.

- Днес ме изписват – произнесе с тъга, сякаш не ѝ се тръгваше от болницата.

- Какъв ентусиазъм! Звучиш, сякаш предпочиташ да останеш – намигна ѝ закачливо.

- О, не! Стига толкоз лежане тук. Искам да се махна. Лошото е, че не ме пускат да си ида в София. Какво ще правя тук? Къде ще спя? Кога ще ми разрешат да пътувам – нищо не знам. Затова си изпуснах нервите преди малко. Извинявай! – наведе засрамено глава и леко поруменя.

- Ти пък! За какво се извиняваш? Всеки на твое място би се притеснил. Сега обаче искам да се успокоиш, защото ти обещавам всичко да е наред. – каза и се усмихна широко.

- Какво имаш предвид? Намислил си нещо май – заподозря го и се ухили.

- Сега ние с теб ще излезем от тази стая, ще хванем такси и ще отидем в хотела, където ще можеш да си почиваш, спиш, четеш или каквото ти душа желае, ок? – обясни ѝ плана си.

- Ама аз не мога да остана в този хотел. Не ми стига бюджета. Затова търсих евтина квартира.

- Не ти трябва квартира и нямаш нужда от бюджет. Погрижил съм се за всичко – каза той.

- Не искам да фалираш заради мен. Не стига, че седиш тук с мен, вместо да се прибереш. Сигурна съм, че имаш по-важна работа. Седиш цяла седмица на хотел заради мен, а сега и за мен да плащаш... Не е редно. Не мога да приема. – обясни му позицията си и сведе глава.

- Ти влезе в болница заради мен. Едва те спасиха. Имаш всички причини на Земята да ме мразиш, а вместо това се тревожиш, че съм щял да фалирам... Да остана тук и да се погрижа за теб е най-малкото, което трябва да направя. Просто съм длъжен... – той видя разочарование в очите ѝ и допълни:

- Това не значи, че правя каквото и да е само от чувство за дълг... Искам да направя нещо за теб, някакъв жест, за да ти покажа, че не ми е все едно, че заради мен посегна на живота си...

Приближи се до нея и я прегърна нежно, усещайки треперенето на тялото ѝ. Допълни:

-          И не ми е все едно, че ме обичаш. Хайде сега да тръгваме! – каза и хвана завивката ѝ.

-          Неее! – изпищя Мони. Сети се, че под одеялото е само по нощница за еднократна употреба. Не биваше да я види така, Боже! – той гледаше изумено и зачака обяснение.

-          Извинявай, но не съм облечена. Може ли да излезеш? Ще те извикам, като съм готова.

-          Разбира се. Както кажеш. Искаш ли да взема някои неща? – попита и тя му показа с ръка.

Наложи му се да чака над 15 мин. Не ѝ беше лесно да се облича само с една ръка, т.к. ранената бе превързана дебело и не можеше да си служи с нея. Най-сетне бе готова и го извика. Дидо приближи леглото и каза, че ще я пренесе в количката, за да знае какво да очаква. Тя кимна. Пъхна ръцете си под тялото ѝ и я вдигна, след което много внимателно я постави на количката. И двамата бяха задържали дъха си в тази половин минута. От една страна се чувстваше неловко, но от друга допирът на ръцете му и топлината на тялото му излъчваха спокойствие; караха я да се чувства в безопасност. Коя жена не си мечтае за такова усещане?

Дидо прибра последния останал багаж в чанти и торби, подаде ги на Мони и я забута извън болничната стая. На регистратурата ѝ дадоха болничните листове и я отписаха, а Дидо се обади за такси до хотела. Настани нея с багажа на задната седалка, количката разглоби и пъхнаха в багажника, а той седна до шофьора.

По пътя Мони мислеше за стаята: как ще живеят седмица в една стая, как ще се съблича-облича? Редно ли е да го гони в коридора или трябва да се затваря в банята? Беше неспокойна, но не сподели тревогите си с него. Не искаше да изглежда неблагодарна след всичко, сторено за нея.

Няма коментари:

Публикуване на коментар