сряда, 2 април 2014 г.

Жадувано момче

Затаила дъх, крача към ръба на урвата дива,
а тя ме примамва като златния клас на пшеничена нива
и ме ласкае, и шепне ли шепне омайно моето име -
аз приближавам, сърцето замира и я приканвам – зови ме, зови ме.

Унесена, така вървя към бездната, към пустошта
и се питам де е спасението от нетърпимата тази самота,
а мрака ме вика, жадува, зове ме,
но не съм готова да хвърля тежкото бреме.

Продължавам. Мракът става все по-гъст, по-хладен,
страхът избледнява, сърди се, мръщи се, сякаш предаден.
Аз все вървя, вървя така по пътя прашен
и без колебание отивам към дола страшен.

Ето я, стигнах при пропастта ужасна,
гледам я, гледам – но тя е прекрасна!
Оглеждам се, нека за последно видя света около мен,
който от години държи ме в своя плен.

Навсякъде е мрак и студ, и пустота,
аз смело пристъпвам, заспива мисълта,
но там, в далечината, съзирам светлина
и спирам внезапно. От'де идва тази топлина?

И там, на хоризонта, виждам звезда ярка,
която неспирно излъчва омая жарка.
В миг един звездата човешки проговаря
и на моите въпроси нежно отговаря.


Монтана                                       15.01.2002 г. http://vbox7.com/play:6475f7d6

Няма коментари:

Публикуване на коментар