сряда, 2 април 2014 г.

Очакване

Тишина.  И мрак. И пустота.                    
Седя сама. Чакам любовта.                     
Търся щастието, късмет                            
очаквам да намеря, но кога?                 
Като красиви пожелания                        
от поздрав за рожден ден -                     
най-искрените желания                            
за най-щастливия ми ден.                       
Но неизвестно е кога                                
най-сетне ще настъпи той.                      
Седя и чакам вече дълго време            
и живота си нося като бреме.                
Докога, се питам, докога?                       
Ще мога ли да издържа                           
още ден, а после още два?                     
Докога ще продължавам все така?     
Животът си тече като река;                    
днес е тиха и спокойна, утре                 
буйна и аз се давя вътре                         
Давя се... и пак, и пак, и пак...                
Животе мой – ти си глупак:                    
нито ме научи да плувам,                       
нито в такт да танцувам;                          
а по цели нощи будувам,                               
за любов гореща жадувам.                                 
А знаеш ли най-лошо кое е?               
Че тя вече беше при мене,                     
като птица, уморена от дългия път              
на рамото кацна, но завидя ми светът       
и тълпата песен страшна запя,                     
та тя да свие гнездо не успя.                        
И премръзнала, гладна и жадна                 
отлетя, но крило счупи и падна.                   
Опита се отново да полети,                          
но болката силна я победи.                          
Тя полежа, поплака, заглъхна                      
гласът й нежен, после издъхна.                   
А аз пак я чакам – ще дойде ли                    
птичката мила, ще кацне ли                          
на рамото ми, както преди                            
или „надежда всяка тук остави”?               
Искам я. Търся я. Гоня я.                                
Желая, мечтая, копнея.                                  
Навред е тишина и мрак, и пустота.         
А аз седя сама и чакам любовта.           


София, 17.02.2014 г.   

Няма коментари:

Публикуване на коментар